)Hospodáren
zapisnica VZ 2018.pdf (1158976)
Cenník drevnej hmoty 2018
Drevná hmota :
Vláknina 40,00 Eur/m3
Výber vlákniny 44,00 Eur/m3
Guľatina III.C 53,00 Eur/m3
Guľatina III.B 63,00 Eur/m3
Guľatina III.A 70,00 Eur/m3
Cena je platná na odvoznom mieste, z hore uvedených cien sa odráta cena za vykonanú ťažbu.ie
Zápisnica
z Valného zhromaždenia LPUPS Starina
konaného v Snine dňa 25.03.2017
Program:
Prezentácia / od 12,15 – 13,00 /
1. Otvorenie /Drančak /
2. Voľba volebnej komisie a návrhovej a mandátovej komisie
3. Správa mandátovej komisie
4 Správa o činnosti spoločenstva za r. 2016 a návrh úloh na r.2017 /Drančak /
5. Výročná správa dozornej rady / Rohunová /
6. Správa o hospodárení s finančnými prostriedkami za rok 2016 / ekonómka spoločenstva /
7. Diskusia
8. Kooptácia člena výboru / volebná komisia /
9. Návrh a schválenie rozpočtu na rok 2017
a schválenie rozdelenia podielov za r. 2016 / Drančak /
10. Návrh a schválenie uznesenia / návrhová komisia /
11. Záver.
Bod č.1: Otvorenie
Prítomných privítal predseda PhDr Drančak Dušan. Mandátová komisia po prezentácii členov a predložených splnomocnení konštatovala, že sa zhromaždenia zúčastňuje 118 členov spoločenstva z počtom hlasov 567/ max 798 hlásov / vrátane splnomocnení t.j. 71,05 %.
Na základe tejto správy mandátovej komisia konštatovala, že VZ je uznášania schopné .
Bod č. 2-3 : Voľba volebnej komisie a návrhovej a mandátovej komisie,
- Následne bol schválený / väčšinou / program VZ a komisie v zložení :
- Mandátová komisia Kolcun Dušan predseda.
Andrejko Ján člen
Smoľaková Ľuba člen
Volebnú komisiu : Hulaj František............ predseda
Grecko Štefan............... člen
Rovenský Ladislav........... člen
Bod č. 4: Správa predsedu spoločnosti a výboru o činnosti spoločenstva za uplynulé obdobie a návrh úloh na rok 2016
Predseda spoločnosti Drančak Dušan informoval prítomných o činnosti spoločenstva za uplynulé obdobie. Podotkol, že výbor v tomto roku sa zapojil do troch projektov – z ktorých boli dva úspešné a získané prostriedky sa použili na stretnutie rodákov / VÚC/ a projekt Rozvoj vidieka sa napĺňa . Informoval členov o ťažbe a jej výsledkoch a taktiež o stretnutí rodákov, ktoré sa uskutočnilo 8-9.7.2016 pod priehradou Starina. Predsedajúci vyzval členov na vyjadrenie k prednesenej správe. Zo zhromaždenia neboli k predmetnej správe žiadne pripomienky.
Bod č. 5: Správa DR o kontrolnej činnosti
správuvu za Dozornú radu predniesola jej predsedníčka Rohunová Anna – z pléna neboli vznesené otázky ani pripomienky.
Bod č.6: Správa o hospodárení a účtovnej uzávierke
Správu o hospodárení a účtovnej uzávierke predniesla p.Rohunová – ekonómka spoločenstva. V rozprave k tomuto bodu nebola žiadna pripomienka. Správa bola podrobná a prehľadná.
Bod č.7: Diskúsia
- Diskusia sa niesla v kľudnom ovzduší :
- p. Simkulet podotkol, že by bolo potrebné v nasledujúcom období ošetriť vysadené stromčeky
- Predseda spoločnosti informoval prítomných o výsledku súdneho sporu s elektrárňami – kde sa spor prehral a čas ukáže, aký to bude mať dopad na spoločenstvo prípadne členov spoločenstva
- Predseda informoval prítomných o zámeroch výboru, ak by vyšiel projekt Rozvoj vidieka / výstavba skladu a kancelárie, altánkov pre oddych a relax podielnikov /
- Na podnet predsedu sa navrhovatelia a realizátori projektov / úspešných / pre spoločenstvo dočkajú odmeny vo výške 10 % z výšky dotácie
- p. Basoš pripomenul, že je potrebné pokračovať vo vybavovaní vrátenia lesov od LPM Ulič
- členovia spoločenstva odsúhlasili dátum stretnutia rodákov : 8-9.júl 2017
- nesúhlasili z navrhovaným výpočtom hlasov 1: 10 000m2 / výpočet ostal v pôvodnom výpočte /
- podiely – kto si nevyzdvihne sa zašlú poštou alebo sa zašlú na účet
- predseda spoločenstva informoval členov spoločenstva so zámerom výboru /v prípade úspešného projektu Rozvoj vidieka / postaviť na mieste stretnutia prevádzkovú budovu, ktorá by slúžila členom aj ako sklad na nadobudnuté veci spoločenstva. Členovia daný zámer uvítali, všetko závisí od úspešnosti projektu.
- p. Simkulet podotkol, že práve v tomto roku sa oslavuje 25 rokov založenia spoločnosti Starina a využila sa prítomnosť p. Kucera, ktorý ako prvý predseda zakladal spoločnosť, aby sa mu poďakovalo za prácu a poprialo sa mu veľa zdravia a úspechov
Bod č.8: Kooptácia člena výboru / volebná komisia /
Zloženie volebnej komisie: Hulaj František............ predseda
Grecko Štefan............... člen
Rovenský Ladislav........... člen
Volebná komisia na základe uskutočnených doplňujúcich volieb, kde za kandidáta sa hlasovalo verejným hlasovaním konštatuje, že do výboru bol kooptovaný p . Gajdoš Fedor s počtom hlasov: 532.
Vyššie uvedený kandidát bol zvolení nadpolovičnou väčšinou hlasov
Bod č.9: Návrh a schválenie rozpočtu na rok 2017 a schválenie rozdelenia podielov za r. 2016 / Drančak
Prítomní po predloženom návrhu hlasovali o rozpočte na rok 2017 ktorý jednomyseľne schválili a taktiež schváli oj pripravenú čiastku 12 000 eur na vyplatenie dividend podielnikom za rok 2016.
Bod č.10: Návrh a schválenie uznesenia / návrhová komisia /
Správu predniesol predseda návrhovej komisie p. Kolcun Dušan a následne VZ uznesenie väčšinou odsúhlasilo.
Bod č.11: Záver
VZ ukončil predseda konštatovaním, že všetky body programu boli vyčerpané. Poďakoval prítomným za účasť a zároveň pozval všetkých prítomných na občerstvenie.
V Snine dňa 25.03.2017
Z a p i s o v a t e ľ : PhDr Drančak Dušan
Správa o činnosti LPUPS Starina od posledného VZ 2016
Vážení členovia spoločenstva,
sme v roku 2017, a schádzame sa aby sme hodnotili uplynulý rok 2016.
K činnosti volených orgánov spoločenstva
Výbor a DR pracovali v uplynulom roku v zložení tak, ako boli zvolení v r.2016. Výnimkou bola jedna zmena : na svojom druhom zasadnutí po VZ v apríli 2016 z výboru na vlastnú žiadosť odišiel p. Kosťun – po tom, čo ho členovia výboru odvolali z postu predsedu a po novom hlasovaní sa predsedom stal p. Drančak
/ na dnešnom zasadnutí je potrebné doplniť jedného člena výboru /
Výbor v roku 2016 zasadal celkovo 13 krát. Ako aj po iné roky , štandardnými bodmi programu jednotlivých zasadnutí výboru boli:
- kontroly prijatých uznesení orgánov
- hospodárska činnosť spoločenstva - predaj dreva, štiepky
- finančná situácia spoločnosti a stav financií
- prípravou stretnutia rodákov Stariny.
- prípravou projektov
Výbor v tomto roku rozpracoval tri projekty, ktoré sa priebežne napĺňali :
Projekt Rozvoj vidieka cez PPA agentúru ministerstva poľnohospodárstva, ktorý sme podali v mesiaci máj 2016 a dotýka sa obmedzení v práci pre hniezdenie vtákov v našej lokalite v celkovej výmere do 900 ha s možnou dotáciou do 42 eur na ha – čiže ak by bol projekt úspešný do pokladne spoločenstva by sme mohli získať okolo 35-40 tisíc eur. Tento projekt trvá 4 roky a tieto prostriedky by sme mohli čerpať počas týchto štyroch rokov.
Ďalším projektom, ktorý sme podali a aj bol úspešný a prostriedky sme obdŕžali bol projekt Stretnutie rodákov obce Starina a z VUC Prešov sme dostali 1000 eur .
V december sme pripravili a odoslali na úrad vlády projekt : Utopený svet na stretnutie rodákov v roku 2017 a požiadali o dotáciu v programe Kultúra národnostných menšín vo výške 6000 eur.- ovšem projekt bol vyradený z programu pre neoprávnenosť žiadateľa, urbárske spoločnosti nemôžu podávať projekt...
Pokračovali sme v prevádzke vlastnej internetovej stránky (www.urbar-starina.sk) . Stránka sa stala nositeľom informácií a je už v prevádzke 2 roky. Som presvedčený, že členom sprístupnila aktuálne informácie. Boli by sme radi, keby sa stránka stala platformou pre možnosť realizácie sa a výmeny názorov.
V mesiaci máj boli spoločnosti pridelené vstupy na Starinu. Naša spoločnosť od OU Prešov dostala 70 povoleniek – každý člen výboru dostal 10 ks, ktoré mal rozdeliť po rodinách, aby sme dosiahli čo najširší záber a u každého člena mala ostať aspoň jedná vstupenka pre požičiavanie pre členov urbariátu. Som si vedomí, že sme neuspokojili každého člena, ale spravodlivejší systém sme nenašli.
Taktiež sa riešil problém ekonóma spoločenstva, nakoľko p. Petrašová sa vzdala tejto práce a na požiadanie výboru túto prácu zobrala p. Rohunová – robí ju až doposiaľ. Jej prácu hodnotíme kladne.
Stretnutie rodákov Stariny sme zorganizovali 9-10. júla 2016 s bohatým programom v sobotu a v nedeľu. Varenie kapustnice, kosenie, vatra, premietanie filmov, kultúrne vystúpenia poľského detského súboru a PUĽSU sa vydarili a len zúčastnení môžu hodnotiť ich kvalitu a prínos. K tejto príležitosti sme zakúpili dva stany, smetné koše a pódium, ktoré nám budú slúžiť aj v nasledujúcom období. Finančná stránka tejto akcie bude podrobne uvedená v správe o čerpaní finančných prostriedkov spoločenstva. Ja sa chcem aj touto cestou poďakovať sponzorom, ktorí sa finančne podieľali na tomto stretnutí a samozrejme členom výboru, členom spoločenstva za prípravu a realizáciu akcie.
Hospodárska činnosť spoločenstva, brigády
Je to jedná z činnosť pre ktorú je vlastne naše spoločenstvo založené a udržiavané. Patrí sem ťažba a predaj dreva, štiepky. Ťažbu a štiepkovanie realizovali firmy Forest plus Belá n/C p. Straka a p. Džupinka./ cennik je zverejnený na internete / V roku 2016 vzhľadom na to, že sme sa zapojili do projektu Rozvoj vidieka sa s touto činnosťou začalo až od 1.septembra / nakoľko v čase hniezdenia vtákov od 1.februára do 30 augusta je zakázané robiť v lese akúkoľvek činnosť / no aj napriek nepriaznivému počasiu sa plán ťažby naplnil a spolu sme v roku 2016 vyťažili 1340 m3 a vyviezli 650 tón štiepky v celkovej hodnote 25 000. eur. Ťažba sa realizovala v lokalitách : Za Darnovom, Nastase,Prepor. V Nastase sme robili prebierku s koňmi okolo 100 m3, štiepka za Darnovom , Koncom roka 2016 povodie realizovalo výrub dreva pod elektrickým napätím, ktoré sa odpredá v najbližšej dobe.
Z technickej oblasti sa v tomto roku upravili skládky za Darnovom, pod Preporom, pripravila sa pôda na športové ihrisko na mieste stretnutia pod priehradou a v nasledujúcom období je nutné investovať do svažníc / za Lančormi – z Kľukovej Luky na Barankovec a z Paporti pod Pohar / a taktiež do pestovnej činnosti.
Drevo vydávali členovia výboru Rovenský a Kolcun, štiepku vydal Macan.
Prehľad ťažby dreva v LSPUS Starina
1
|
Ťažba dreva rok 2016 |
|
|
Plán ťažby dreva na rok 2016 spolu |
1 350 m3 |
|
Skutočne vyťažené drevo |
1 340 m3 |
|
Vyťažené drevo za Darnovom, Prepor, Nastas |
|
|
|
|
|
Ťažba dreva rok 2017
|
|
|
Plán ťažby dreva na rok 2017 |
1 500 m3 |
|
Konkrétne : Prepor, Nastas, Na Runku - |
|
|
Prebierky – za Lančormi |
|
2
|
Ťažba štiepky rok 2017
|
|
|
Plán štiepky |
500 tón |
Plán činnosti, hospodárenia, brigádnickej činnosti a rozpočet na r. 2017
Mesiac
|
|
Pracovná činnosť |
Lokalita |
Náradie |
Január |
|
Vykonanie prebierkovej ťažby dreva, |
Nastas |
kone, LKT |
Marec |
|
Valné zhromaždenie |
Snina |
|
Apríl až Jún |
|
Brigáda – príprava ihriska pod priehradou |
Pod priehradou |
Hrable, motyka, tráva, valec |
Jún - Júl |
|
Stretnutie rodákov |
pod priehradou |
|
|
|
|
|
|
September až November |
|
Začiatok ťažby a štiepkovania Prerezávky, vyrub nežiaducich drevín, poťažbovú úprava Prebierková ťažba, Sadba stromčekov |
Za Darnovom, Nastas, |
|
September až November |
|
Svažnice - realizácia |
za Lančormi – z Kľukovej Luky na Barankovec a z Paporti pod Pohar |
|
December |
|
Ťažba a štiepkovanie |
|
|
|
|
|
|
|
Návrh rozpočtu pre rok 2017
P.č. |
Činnosť |
Hodnota Eur |
|
Plánované výnosy |
|
1 |
Predaj dreva a štiepky |
28 000 |
2 |
Zmluvné prenájmy |
2 000 |
3 |
Výnosy celkom |
30 000 |
4 |
Projekt Rozvoj vidieka |
???? |
|
Plánované náklady |
|
5 |
Práca |
6 700 |
6 |
Práca lesného hospodára |
2 300 s DPH |
7 |
Administratívne náklady a nákup inventáru |
1 000 + 2 000 |
8 |
Podiely vlastníkom |
12 000 |
|
Služby a nákup priameho materiálu / sadenice.../ |
4 000 + 1 000 |
9 |
Daň OÚ |
1 000 |
10 |
Výdaje spolu |
30 000 |
11 |
Projekt Rozvoj vidieka |
???? |
|
|
|
Správa dozornej rady LPUPS Starina za rok 2016
predložená na zhromaždení, konanom v budove
Združenia vysídlencov vodárenskej nádrže Starina
v Snine dňa 25.3.2017.
Dozornú radu tvoria 3 vlastníci: Smoľaková Ľuba - člen
Hulaj František - člen
Rohunová Anna - predseda
1. Činnosť DR.
V tomto zložení DR pracovala 2. rok aktuálneho volebného obdobia. Predsedu sme nezmenili, ostala som naďalej ja
Keď máme veci na riešenie, v prípade potreby sa stretneme spolu aj s výborom . Na zasadnutia výboru chodí predseda
DR pravidelne na každé zasadnutie výboru. O všetkom sú informovaní aj ďalší členovia DR.
2. Činnosť výboru.
Za predsedu bol znova zvolený Fedor Kosťun. Na ďalšom zasadnutí došlo k zmene,
členovia urobili opakovanú voľbu a predsedom sa stal D. Drančak. Kosťun nás trochu prekvapil, lebo po odvolaní z predsedu, vyhlásil, že vo výbore nebude robiť a hneď odišiel.
Funkcie sa ujal hneď Drančak a teraz pracuje ako predseda, za prácu predsedu mal platené za 9 mesiacov /prvé 3 mesiace mal zaplatené Kosťun/, ale Drančak robí ďalej aj prácu tajomníka, túto mal zaplatenú iba za prvé 3 mesiace roka, kým tam bol Kosťun a ďalej robil tajomníka bezplatne, a okrem toho sa staral aj o internetovú stránku a to tiež bezplatne.
Mimo týchto prác sa pustil ešte do ďalšej práce, skúmal, ako získať financie a tak
začal pracovať nad projektmi, ktoré spomínal v Správe o činnosti za rok 2016.
Druhou veľkou zmenou v minulom roku bolo, že sa zmenila účtovníčka. Pani Petrášova po letnej dovolenke sa vzdala, doklady neboli účtované od januára, preto členovia výboru na čele s predsedom navrhli , aby účtovníctvo robila Rohunová.
V prvom rade sme museli objednať program na podvojné účtovníctvo z dôvodu, že p. Petrášová pracovala na programe účtovníctva Smolník a tak sme ostali bez programu. V auguste nám došiel objednaný program a tak som začala účtovať ja. Ja som sa informovala na najbližšom Okresnom Lesnom úrade, či môžem robiť účtovníctvo, keď som členkou DR, povedali, že zakázané to nie je, že záleží od vlastníkov, či súhlasia, aby som robila ja. Preto Vás prosím o vyjadrenie sa k tomto bodu v diskusii.
Tým, že som robila účtovníctvo, z jednej strany je dobre, lebo hneď aj viem, čo a robí, odpadli aj veci, ktoré minulého roku neboli v poriadku, ako napr. neúplné dodacie listy, množstvo odobratej drevnej hmoty a bločky za nákup sa nevyplácajú za nákup samostatne u ekonómky bez vedomia o nákupe iných členov výboru, pretože vyplatenie za náku
dostanú iba na výbore a tým pádom každý o akomkoľvek nákupe vie.
Vráťme sa k činnosti výboru.
Pri vydaji dreva v Starine boli hlavne Kolcun a Rovenský a musím ich pochváliť za zodpovedný postoj k práci, lebo nám úplne vypadli nedostatky vo výdaji z minulého roka. Andrejka bol dlhšiu dobu PNS, ale na zasadnutie výboru chodil, aby bol v obraze, čo sa robí a zároveň mal na starosti evidenciu Pracovného denníka aj s popisom prác. Ten som im navrhla robiť z dôvodu, aby sme presne vedeli kedy, kde, na ktorom chotári kto z nich bol v Starine v lese a čo tam robil.
Basoš do teréne nechodil, ale poctivo na zasadnutia výboru. Macan bol pri výdaji štiepky vo februári 5 dní, ale často chodil do Stariny na zavedenie ťažbára do porastu a na kontrolu ťažby. Cestovné a telefónne hovory si neúčtovali nikto z nich.
3. Kontrola dokladov.
Čo sa týka kontroly dokladov, bolo prekontrolovaných:
- 103 účtovných položiek vedených na účte v SLSP
- 84 výdavkových pokladničných dokladov
- 14 príjmových pokladničných dokladov
- 11 odberateľských faktúr
- 83 dodacích listov
- 9 dodávateľských faktúr
Keďže účtovníctvo som robila ja, preto som ich dala prekontrolovať Smoľakovej a Hulajovi a prezreli ich aj Drančak ako predseda a Andrejko ako podpredseda.
Pripomienky a návrhy na zlepšenie.
1. /to sa týka skôr nás všetkých /
Robila som výpočet podielov minulého roka, a aj teraz, preto sa obraciam na Vás,
na vlastníkov, aby ste si vo vlastnom záujme zašli na katastrálny úrad a urobili si opravu údajov /hlavne adresy/. Prečo?
lebo sa nám vracajú odoslané pozvánky späť s tým, že je tam:
- neznámy adresát
- zlá adresa
- na LV sú vlastníci, ktorých dedičstvo nie je vysporiadané, sú stále v evidencii.
- ten istý vlastník má dve rôzne adresy /kde máme posielať pozvánku?/
Stáva sa, že nám pošlú list, alebo zavolajú, aby sme opravili ich dáta, /keď sa im pošle pozvánka/, ale my takúto opravu nemôžeme urobiť. Prečo? Tieto údaje si musíte zmeniť len a len Vy osobne na katastri, lebo o rok to bude zase aj so zlými údajmi.
2.
Ja som doniesla zoznam z LV 125 aj s m2 tých, ktorí nemajú vybavené pozemky a tým prichádzajú o hlas pri hlasovaní. Je nalepený na dverách pred pokladňou, pozrite si.
3.
Robila som zoznam vlastníkov z LV 125 na výpočet podielov aj sumarizovala som počet hlasov na uznášaniaschopnosť zhromaždenia,
či schvaľovanie uznesenia alebo na voľbu výboru, hovoríme o vysokom čísle, t. j. o počte hlasov.
K 31.12.2016 bolo 299 vlastníkov a 798 hlasov. Môj návrh je, aby sa schválilo to, že nebudeme počítať hlasy z 5000 m2 pozemku na
1 hlas, ale aby sme dali 10000 m2, čím by sme pracovali nie so 798 hlasmi, ale 508 hlasov.
Na schválenie potrebujeme 50% hlasov, preto by bolo ľahšie získať 254 hlasov, Ako potrebujeme teraz, t.j. 399. Keď to schválite,
bude to platiť až na ďalší rok, ak nie budeme pokračovať tak ako bolo doteraz.
4.
Navrhujeme, aby ste začali používať úhradu podielov, či nájmu na účet. Ak budeme mať Vaše číslo účtu, IBAN a BIC, Vy nebudete prítomní na zhromaždení, pošleme Vám na účet. Ide o tých vlastníkov, ktorí účet majú zriadený. Úhrada na účet je na Slovensku bezplatná, do Čiech cca 2,- eurá. Tým, ktorí chcú, aby sme poslali šekom a majú malú sumu, tá sa ešte zníži o poštovné a stane sa, že po odpočítaní poštovného niet čo poslať. Ešte väčší poplatok je do Českej republiky.
Na záver.
DR odporúča a navrhuje zhromaždeniu, aby schválilo Uznesenie z dôvodu vyplatenia podielov a nájmu za rok 2016, ktoré bude po schôdzi.
Za DR: A. Rohunová Ľ Smoľaková F. Hulaj
Za výbor: D. Drančak I. Andrejko
V Snine, dňa 25.3.2017
Ďakujem za pozornosť.
Zápisnica
z Valného zhromaždenia LPUPS Starina
konaného v Snine dňa 27.02.2016
Program:
Prezentácia / od 12,15 – 13,00 /
1. Otvorenie /Drančak /
2. Voľba volebnej komisie a návrhovej a mandátovej komisie, skrutátorov, predsedajúceho a overovateľov zápisnice
3. Správa mandátovej komisie
4 . Správa o činnosti spoločenstva za r. 2015 a návrh úloh na r.2016 / Kosťun /
5. Výročná správa dozornej rady / Rohunová /
6. Správa o hospodárení s finančnými prostriedkami za rok 2015 / ekonómka spoločenstva /
7. Diskusia / správa hospodára – Kriška /
8. Voľba výboru a dozornej rady / volebná komisia /
9. Návrh a schválenie rozpočtu na rok 2016
a schválenie rozdelenia podielov za r. 2015 / Kosťun /
10. Návrh a schválenie uznesenia / návrhová komisia /
11. Záver.
Bod č.1: Otvorenie
Prítomných privítal poverený DR a výborom predsedajúci PhDr Drančak Dušan. Na podnet p. Kirňaka sa hlasovalo o tom či schôdzu povedie p. Drančak, nakoľko bola vznesená námietka voči osobe predsedajúceho. Prítomní hlasovaním rozhodli, aby schôdza pokračovala v nezmenenom zložení. Mandátová komisia po prezentácii členov a predložených splnomocnení konštatovala, že sa zhromaždenia zúčastňuje 211 členov spoločenstva z počtom hlasov 651 vrátane splnomocnení t.j. 81,17 %.
Na základe tejto správy mandátovej komisia konštatovala, že VZ je uznášania schopné .
Bod č. 2-3 : Voľba volebnej komisie a návrhovej a mandátovej komisie, skrutátorov, predsedajúceho a overovateľov zápisnice
- Následne bol schválený program VZ a komisie v zložení :
Mandátová komisia Kolcun Dušan predseda.
Andrejko Ján člen
Smoľaková Ľuba člen
Volebnú komisiu : Hulaj František............ predseda
Grecko Štefan............... člen
Kirňaková Vlasta........... člen
Skrutátori pre sčítavanie hlasov
Kolcun, Andrejko, Gajdoš F, ,
Smoľaková, Grecko, Čukalovský
Overovatelia zápisnice
Novozvolení výbor spoločenstva
Výsledok hlasovania Z:208 Zd.:3
Bod č. 4: Správa predsedu spoločnosti a výboru o činnosti spoločenstva za uplynulé obdobie a návrh úloh na rok 2016
Predseda spoločnosti Kosťun Fedor informoval prítomných o činnosti spoločenstva za uplynulé obdobie. Jedným z najdôležitejších bodov, ktorými sa výbor zaoberal, boli aj práce reagujúce na požiadavky vyplývajúce z prijatej aktualizácie zákona o pozemkových spoločenstvách č.97/2013 Z,z. Výbor s prispením PhDr Drančaka Dušana zosúladil základné dokumenty spoločnosti s ustanoveniami tohto zákona., pričom pripravil nové znenie dokumentov : Rokovací poriadok a Volebný poriadok, zriadil internetovú stránku spoločenstva : www.urbar-starina.sk Informoval členov o ťažbe a jej výsledkoch a taktiež o stretnutí rodákov, ktoré sa uskutočnilo 12.07.2016 pod priehradou Starina. Predsedajúci vyzval členov na vyjadrenie k prednesenej správe. Zo zhromaždenia neboli k predmetnej správe žiadne pripomienky.
Bod č. 5: Správa DR o kontrolnej činnosti
Správu za Dozornú radu predniesol jej predsedníčka Rohunová Anna – z pléna neboli vznesené otázky ani pripomienky.
Bod č.6: Správa o hospodárení a účtovnej uzávierke
Správu o hospodárení a účtovnej uzávierke predniesol p. Petrašová – ekonómka spoločenstva / správa bola pripravená aj v písomnej podobe / . V rozprave k tomuto bodu. p. Mašková mala dve pripomienky : a to prečo sa v nej neobjavila suma 800 eur, ktorú malo poslať poľovnícke združenie a taktiež prečo bolo vyplatených 500 eur tajomníkovi, keď v rozpočte sa to v minulom roku neobjavilo ? Na prvú otázku odpovedal predseda PZ Mgr Buša Ján, ktorý uviedol, že dané prostriedky investovali do občerstvenia na stretnutie rodákov, Druhú otázku zodpovedala predsedníčka DR p. Rohunová, ktorá konštatovala, že práca tajomníka sa oproti minulému roku podstatne navýšila / práca so internetovou stránkou spoločenstva a jej správou /.
Bod č.7: Diskúsia
- V tomto bode hospodár spoločenstva Ing. Kriška Samuel prítomných informoval o pláne činnosti spoločenstva na rok 2016. Následné prítomní diskutovali o zložení nového výboru – jeho kandidátoch / ktorí písomne potvrdili záujem o túto prácu či už to vo výbore alebo DR / Zo zhromaždenia vyšla a hlasovaním potvrdená pripomienka predsedajúceho kedy by sa malo konať tohtoročné stretnutie rodákov : na návrh p. Drančaka členovia väčšinou hlasov odsúhlasili, aby sa stretnutie uskutočnilo v druhý víkend júla a to v sobotu-nedeľu.
- VZ zaviazalo výbor :
- Novelizovať stanový spoločenstva podľa zákona č. 97/2013 Z.z
- Viesť evidenciu drobného majetku spoločenstva
- Výdaj dreva a štiepky : môže poverený člen výboru alebo vyškolený člen spoločenstva
Bod č.8: Voľba výboru a dozornej rady / volebná komisia /
Zloženie volebnej komisie: Hulaj František............ predseda
Grecko Štefan............... člen
Kirňaková Vlasta........... člen
Všetkým prítomným členom spoločenstva aj so splnomocneniami boli odovzdané hlasovacie lístky s počtom hlasov – podľa podielov. Bolo vydaných 211 volebných lístkov s počtom 651 hlasov z celkového počtu členov 305 členov a 803 hlasov čo činilo prítomnosť 81,17 %
Volebná komisia na základe uskutočnených volieb, kde za každého kandidáta sa hlasovalo samostatne verejným hlasovaním konštatovala, že do výboru boli zvolení títo členovia s počtom hlasov:
1. Andrejko Ján 634
2. Kosťun Fedor 631
3. Rovenský Ladislav 599
4. Drančak Dušan PhDr 554
5. Kolcun Dušan 503
6. Macan Andrej 447
7. Basoš Eliaš 427
Vyššie uvedení kandidáti boli zvolení nadpolovičnou väčšinou hlasov
Počet hlasov ostávajúcich kandidátov:
1. Buša Miroslav 345
2. Buša Ján Mgr. 343
3. Rohun Ivan 186
Voľba Dozornej rady : do DR boli zvolení títo členovia s počtom hlasov
1. Smoľaková Ľuba 613
2. Rohunová Anna 599
3. Hulaj František 564 Vyššie uvedení kandidáti boli zvolení nadpolovičnou väčšinou hlasov
Bod č.9: Návrh a schválenie rozpočtu na rok 2016 a schválenie rozdelenia podielov za r. 2015 / Kosťun
Prítomní po predloženom návrhu hlasovali o rozpočte na rok 2016 ktorý jednomyseľne schválili a taktiež schváli oj pripravenú čiastku 16 048 eur na vyplatenie dividend podielnikom za rok 2015.
Bod č.10: Návrh a schválenie uznesenia / návrhová komisia /
Správu predniesol predseda návrhovej komisie p. Kolcun Dušan a následne VZ uznesenie jednomyseľne odsúhlasilo.
Bod č.11: Záver
VZ ukončil predsedajúci konštatovaním, že všetky body programu boli vyčerpané. Poďakoval prítomným za účasť a zároveň pozval všetkých prítomných na občerstvenie.
V Snine dňa 27.02.2016
Z a p i s o v a t e ľ :PhDr Drančak Dušan
Prílohy:
- Správa predsedu spoločnosti a výboru o činnosti spoločenstva za uplynulé obdobie
- Správa DR o kontrolnej činnosti
Správa o hospodárení a účtovnej uzávierke, Návrh na rozdelenie zisku z hospodárenia
- Plán činnosti, hospodárenia, brigádnickej činnosti a rozpočet na rok 2016
- Uznesenie VZ
- Prezenčná listina
- Rokovací a volebný poriadok
SPRÁVA VÝBORU LPUPS STARINA sídlo SNINA od ostatného zhromaždenia
Výbor zvolený na zhromaždení dňa 15. Marca 2015 rokoval v roku 2015 sedemkrát a v roku 2016 jedenkrát.
Na zasadnutí dňa 30. Marca 2015 sa zaoberal voľbou predsedu, podpredsedu a tajomníka. Do týchto funkcií boli zvolení:
PREDSEDA - FEDOR KOSŤUN
PODPREDSEDA – ANDREJ MACAN
TAJOMNÍK - PhDr. DUŠAN DRANČÁK
Zároveň výbor vzal na vedomie, že za predsedu dozornej rady bola zvolená Anna Rohunová. Po vzájomne vymenených telefonických kontaktoch, si ďalej výbor stanovil prioritné úlohy, ktoré je žiaduce v nasledujúcom období prehodnotiť:
– odborného lesného hospodára,
- odberateľa dreva,
- prípravu júlového stretnutia rodákov
- zmluvy s Poľovníckou spoločnosťou GAZDORAŇ.
Na zasadnutí dňa 4. mája 2015 výbor zhodnotil pestovateľskú činnosť, štiepkovanie a v rámci ťažby odvoz pripravenej drevenej hmoty. Ďalej sa výbor rozhodol po hlasovaní ukončiť činnosť odborného lesného hospodára s Ing. Igorom Rudíkom a dať mu výpoveď. Uznieslo sa, že funkčná urbárska píla bude uskladnená u Ivana Andrejka. Tiež si výbor prerokoval výšku odmien takto:
Predseda 100 Eur mesačne
Podpredseda 20 Eur za zasadnutie
Tajomník 500 Eur ročne
Členovia výboru 15 Eur za zasadnutie
Ekonómka 700 Eur ročne
Na tomto zasadnutí prišiel odovzdať odovzdávajúcim protokolom písomnú agendu za predchádzajúce volebné obdobie novozvolenému tajomníkovi a predsedovi guľaté razitko spoločenstva, ktoré sa výlučne používa v banke na výber financií z účtu.
Zasadnutie výboru konané dňa 26. Mája 2015 rozhodlo o odstavení ťažby a štiepkovania odberateľovi Jurajovi Džupinkovi. Schválilo vyhlásenie ponuky na prácu odborného lesného hospodára. Zoznámilo sa s listom z polície, kde predmetom vypočúvania bolo, či urbariát dával súhlas na drevo pre domácnosť Petra Kapraľa zo Stakčína. Moja výpoveď bola, ž takýto súhlas sme nikomu nedali a ani takúto informáciu nemáme. Výbor odsúhlasil, že kto bude vydávať drevo pri ťažbe bude mať odmenu 20 Eur. Odmenu bude mať aj predseda dozornej rady - a to vo výške 15 Eur za účasť na zasadnutí. Ďalej si členovia výboru rozdelili úlohy v súvislosti s organizovaným Stretnutia rodákov pod hrádzou VN STARINA na deň 12. 07. 2015. Zasadnutie výboru, ktoré sa konalo 10.06.2015 jednalo o ponuke na ťažbu drevnej hmoty a rozhodlo sa pre odberateľa Vladimíra Straku, ktorý ponúkol vyššiu cenu (o 4 eura viac za 1 kubický meter). Štiepku bude naďalej vykonávať odberateľ Juraj Džupinka. Výbor zhodnotil prípravu prác na Stretnutie rodákov. Zobral na vedomie aj zriadenie internetovej stránky URBAR STARINA (odmena 85 Eur).
Členovia výboru na rokovaní dňa 29. 07. 2015 po zhodnotení stavu ťažby a štiepky, sa zoznámili s novým odborným lesným hospodárom Ing. Samuelom Kriškom, s ktorým bola uzatvorená zmluva dňom 01. 08. 2015. Potom výbor pozitívne zhodnotil konané Stretnutie rodákov pod hrádzou VN STARINA.
Podobne aj na rokovaní výboru dňa 06.11.2015 hlavným programom bolo hodnotenie stavu ťažby a štiepky, ale aj ďalšie aktuálne úlohy ako jednanie so štátnym dozorom, protipožiarnou prehliadkou, odvolanie sa proti neúspešnému súdnemu rozhodnutiu v spore s Východoslovenskou energetickou distribučnou a. s. Košice, ako aj zoznámenie sa so zápisnicou Lesného úradu vo veci neplatnosti zvoleného nášho terajšieho výboru.
Aj na rokovaní výboru dňa 12.12.2015 prioritou jednania bolo hodnotenie ťažby a štiepky, ale aj zabezpečenie úloh po vykonanom kontrolnom dní hasičov a tiež novým spôsobom vydávania povoleniek podielnikom pre vstup na pozemky spoločenstva (kontrola na vstupnom domčeku).
Januárové rokovanie výboru dňa 15. 01. 2016 zhodnotilo stav finančnej situácii za minulý rok 2015. Celkový stav na účet spoločenstva k 31. 12. 2015 bol 22 000 Eur a začiatkom januára prišlo na účet ďalších 2 000 Eur.
Ďalej sa výbor zaoberal prípravou dnešného zhromaždenia, keďže z Okresného Úradu – pozemkového a lesného odboru, po sťažnosti na Ministerstve musíme vykonať novú voľbu výboru, pretože minuloročnou voľbou nemali zvolení členovia dostatočný počet hlasov.
Ako predseda spoločenstva som sa pravidelne zúčastňoval na poradách organizovaných vodárenskou spoločnosťou na ochranu vôd VN STARINA, ako aj súdnych pojednávaní pri vedenom spore s Východoslovenskou energetickou distribučnou a. s. Košice.
Do potvrdenia registrácie nového výboru a predsedu, som úzko spolupracoval s ekonómkou a dovterajším tajomníkom, aby boli nerušene vyplácané schválené dividendy. Registráciu nového predsedu a výboru z OÚ-PLO Snina sme obdržali dňa 21. 04. 2015.
Na základe uvedeného sme vykonali zmenu disponovania s účtom spoločenstva v Slovenskej sporiteľni. Právo disponovať s účtom teraz má Fedor Kosťun, Andrej Macan a Phdr. Dušan Drančák. Aj vybavenie súhlasu na konanie stretnutia Rodákov z útvaru životného prostredia Okresného úradu a sponzorstvo z Agrifopu a Obecného úradu Stakčín bolo na mojej osobe. Prípravu stretnutia si po prvýkrát vzali za svoje poľovníci a myslím si, že sa zhostili veľmi dobre tejto úlohy. Dovoľte mi preto vysloviť im poďakovanie a verím, že sa úspešne zhostia aj tohtoročného stretnutia našich rodákov. Žiada sa poďakovať aj tajomníkovi PhDr. Dušanovi Drančakovi za moderátorskú prácu na stretnutí.
Som presvedčený, že na dnešnom rokovaní zhromaždenia nášho LPUPS STARINA so sídlom Snina, budete pristupovať aktívne ako pri voľbe nového výboru, tak aj s podnetnými návrhmi na celkové zlepšenie činnosti nášho spoločenstva.
V Snine 27. 02. 2016
Fedor KOSŤUN Predseda
Návrh uznesenia Valného zhromaždenia (VZ) Lesopoľnohospodárskeho urbárskeho pozemkového spoločenstva Starina
Dátum konania VZ: 27.02.2016
Miesto konania VZ: Snina
Počet oprávnených hlasov: 802
Počet prítomných hlasov: 651
Počet hlasov za prijatie uznesenia ako celku: 651
proti 0
zdržali sa 0
1) VZ berie na vedomie:
- Správu predsedu spoločnosti a výboru o činnosti spoločenstva za uplynulé obdobie, a sprievodné správy
- Správu DR o kontrolnej činnosti
- Správa o hospodárení a účtovnej závierke
- Plán činnosti, hospodárenia na r. 2016
2) VZ schvaľuje:
- Rokovací a volebný poriadok LPUPS
- Mandátovú a návrhovú komisiu v zložení : Kolcun Dušan predseda.
Andrejko Ján člen
Smoľaková Ľuba člen
Volebnú komisiu v zložení : Hulaj František............ predseda
Grecko Štefan............... člen
Kirňaková Vlasta........... člen
,
Skrutátorov pre sčítavanie hlasov Smoľaková, Grecko, Čukalovský, Kolcun. Andrejko, Gajdoš F.
Výbor spoločenstva v zložení :
1. Andrejko Ján 634
2. Kosťun Fedor 631
3. Rovenský Ladislav 599
4. Drančak Dušan PhDr 554
5. Kolcun Dušan 503
6. Macan Andrej 447
7. Basoš Eliaš 427
-
- Dozornú radu v zložení :
1.Smoľaková Ľuba 613
2.Rohunová Anna 599
3.Hulaj František 564
- Návrh na rozdelenie zisku z hospodárenia a výplatu podielov v celkovej sume 16 048 Eur, s prerozdelením podľa veľkosti podielov. Zároveň schvaľuje lehotu na vyplatenie nevyzdvihnutých podielov v dĺžke 3 roky. Po uplynutí tejto lehoty budú nevyzdvihnuté podiely prevedené do hospodárenia spoločnosti.
3) VZ ukladá výkonnému výboru:
- Novelizovať stanový spoločenstva podľa zákona č. 97/2013 Z.z
- Viesť evidenciu drobného majetku spoločenstva
- Výdaj dreva a štiepky : môže poverený člen výboru alebo vyškolený člen spoločenstva
- Zorganizovať stretnutie rodákov dvojdňové v druhý júlový víkend
- Dozorná rada pri kontrolnej činnosti / výdaj dreva a štiepky / má nárok na odmenu + cestovné z miesta bydliska - 4x v roku
V Snine 27.02.2016
Za návrhovú komisiu: predseda Kolcun Dušan .....................................
člen Andrejko Ján .....................................
člen Smoľaková Ľuba .....................................
Správa dozornej rady za rok 2015, predložená na
zhrhromaždení, konanom v spoločnej budove
vysťahovalcov v Snine dňa 27.2.2016.
Dozorná rada
Lesopoľnohospodárskeho urbárskeho spoločenstva Starina
v zložení Rohunová Anna - predseda
Smoľaková Ľuba - člen
Hulaj František - člen
predkladá zhromaždeniu správu za rok 2015:
a/ o činnosti samotnej DR,
b/ o činnosti výboru,
c/ o výsledkoch kontrolnej činnosti a návrhoch na zlepšenie.
a/ o činnosti samotnej DR
Dozorná rada sa zúčastňovala na zasadnutiach výboru v počte jedného člena DR, v našom prípade sa zúčastňovala Rohunová.
b/ o činnosti výboru
Výbor sa schádzal podľa potreby. V minulom roku to bolo 9x.
Dôležité veci, ktoré sa týkali riešení so štátnymi organizáciami, napr. súd, polícia, lesný úrad či kataster, riešil Kosťun - predseda.
Zápisnice zo zasadnutí výboru písal Drančak - tajomník, ktorý veľmi prispel aj k tomu, že konečne už má naše spoločenstvo internetovú stránku. Je tam už teraz oproti minulým rokom dosť informácií, fotografií a i., napr. stanovy, zmluvy, evidencia členov, ale hlavne
- sú tam aj mailové stránky členov výboru, kde môžete poslať svoje
pripomienky, námietky, návrhy, či akékoľvek otázky s tým súvisiace.
Na začiatku výbor riešil aktuálne otázky, ktoré sa týkali v prvom rade ťažbára a odberateľa drevnej hmoty a štiepky a lesného hospodára.
Ďalším dôležitým bodom bola príprava stretnutia rodákov, na príprave ktorého sa podieľali všetci, kde napr. Andrejko zabezpečoval pódium, Kosťun ozvučenie, farára, Kolcun a Rovenský odpadové koše a hygienu, Drančak ako moderátor celého stretnutia sa staral o športové hry a celý kultúrny program, Macan mal na starosti vykosiť a vyčistiť celú plochu, Basoš zabezpečil lekára.
Ako sa Vám stretnutie páčilo, musíte posúdiť Vy. Snažili sa, lebo chceli byť lepší ako predošlý výbor a nakoniec sa to odzrkadlilo na podieloch, ktoré sú vyššie oproti minulému roku o 86%.
c/ o výsledkoch kontrolnej činnosti
Samostatnou kontrolou účtovnej dokumentácie a ostatných dokladov neboli zistené nedostatky.
Nedostatky boli zistené pri inventarizácii drobného hmotného majetku spoločenstva, evidencia nebola žiadna, ale spoločenstvo vlastní motorovú pílu a tu sme zaradili do evidencie a tá bude pokračovať naďalej. Teraz napr. Drančak zakúpil termosky na kávu, nie je to jednorazový spotrebný inventár, ale môže sa používať dlhodobo napr. na stretnutiach rodákov alebo na ďalších zhromaždeniach.
O finančných prostriedkoch nebudem hovoriť, o tých povie účtovníčka,
ale ohľadom vedenia účtovníctva DR konštatuje, že doklady sú vedené prehľadne a majú potrebné náležitosti.
K 31.12.2015 bolo skontrolovaných zúčtovaných :
- 66 VPD,
- 62 účtovných položiek s príslušnými dokladmi v SLSP,
- 10 dodávateľských faktúr
- 79 dodacích listov , ale musím povedať, že s tými bol najväčší
problém skontrolovať, lebo boli vypísané nedostatočne a to :
- nebolo dodržané poradie DL,
- keď tam bol dátum, nebolo množstvo,
- keď bolo množstvo, nebolo číslo vagóna, nebola udaná stanica
nakládky,
- nebolo udané správne pomenovanie drevnej hmoty,
ale sú to chyby, ktoré nenarušili výsledky hospodárenia a tie
verím, že v budúcom období sa už nevyskytnú.
Pripomienky a návrhy na zlepšenie.
1. V budúcnosti treba do výboru a DR navrhovať a voliť
takých členov, ktorí drevnú hmotu poznajú a vedia drevo
zatriediť podľa kvality a nie, aby množstva a kvalitu
drevnej hmoty nám diktoval odberateľ.
2. Vo výbore má byť taký človek, ktorý keď dostal dôveru
spoluvlastníkov, má sa tak k ním a k lesu aj správať, čiže má byť dôveryhodný a taký, ktorý má čas, ochotu a záujem robiť zodpovedne. V opačnom prípade sa do výboru tlačí len preto, že mu ide len o kariéru.
3. Majú tam byť ľudia, ktorí vedia, čo je hmotná zodpovednosť, aby naše podiely neodišli na pokuty.
4. Možno by bolo dobré dať do uznesenia, aby DR
niekoľkokrát do roka mohla ísť do Stariny do lesa len tak
náhodne na obhliadku nakládky dreva, s tým, že bude mať za ten deň aj odmenu, lebo doposiaľ to tak nebolo.
Prečo dávam tento návrh? Preto, že výbor sám neschváli,
aby šiel niekto nečakane k ním na kontrolu, keď sa vydáva
drevná hmota. Možno je to nezvyčajné, ale tým by sa nikto
nedostaval do podozrenia pre iné obchody.
Na záver.
DR odporúča zhromaždeniu, aby vlastníci neodišli skôr, kým nebude zvolený výbor a aby zvážilo voľbu členov do výboru, pretože od nich závisia naše budúce podiely.
DR navrhuje Uznesením schváliť vyplatenie podielov zo zisku pre členov spoločenstva za rok 2015, ktoré bude na konci schôdze, ďakuje výboru za vykonanú prácu,
a novozvolenému výboru želá veľa síl, zdravia a správnych rozhodnutí.
Za DR: A. Rohunová
Ľ. Smoľaková
F. Hulaj
Za výbor: F. Kosťun
D. Drančak
V Snine, dňa 27. 2. 2016